Online střílečka pro všechny a zdarma!
Poslední hrou, na kterou jsme se ve Stockholmu podívali, je zajímavá cartoonová střílečka Battlefield Heroes. DICE chtějí udělat jednoduchou všem přístupnou akci, kde se budou lidi prostě bavit a nebude je stresovat patnáctiletý pařan, který smaží osm hodin denně, aby je pak potupně zabíjel. Díky speciálnímu vyhledávání spolu budou hrát hráči stejné úrovně, což ostatně vysvětlí povedené video z prezentace. My jsme si na místě mohli popovídat s Jamesem Saltem, jedním z vývojářů, a o Battlefield Heroes máme jasnější obrázek.
Základem všeho budou webové stránky Battlefieldheroes.com. Tam si zdarma a rychle založíte účet (postačí jen věk, mail, heslo a login), vyberete si, zda budete hrát za Royal nebo National Army, a pak se už můžete pustit do editace svého charakteru. Vše stále ve webovém rozhraní. K dispozici budou zatím tři třídy - ničivý gunner s raketometem a těžkým kulometem, který toho sice hodně vydrží, ale bude pomalý, tichý commando, jenž bude disponovat neviditelností, nožem a sniperkou, a soldier, který bude mezi nimi.

větší obrázekZdroj: Hratelně.cz
Pak si vyberete obličej, barvu pleti a spoustu dalších detailů a hurá do akce, jen musíte kliknout na tlačítko Play Now, čímž se vám okamžitě pustí hra samotná. Neshody ohledně cyklistického závodu na Olympijských hrách totiž zapříčinily, že se Royal Army pustila do National Army. V DICE však nevylučují, že další strany přibudou časem, chtějí prý maximálně naslouchat hráčské komunitě a jejím požadavkům.

větší obrázekZdroj: Hratelně.cz
K dispozici bude jeden herní mód a půjde o něco mezi klasickým team deathmatchem a capture the flag. Každá strana bude mít padesát životů, které ji budou ubývat, jak budou umírat její vojáci. Ten tým, který zůstane, logicky vyhrává. Strategickou roli však sehrají kontrolní body s vlajkou. Pokud je jedna ze stran zabere, získá výhodu v tom, že za každý frag nepříteli uberou životů několik.
Mapy budou otevřenější a s řiditelnou bojovou technikou. V ukázkách jsme tak mohli vidět v akci tank nebo letadlo, nicméně i ty přísně podléhali cartoonovým zákonitostem. Tanky tak jezdí podstatně rychleji a jejich střely rychle padají obloukem k zemi, palba tak vyžaduje trochu zručnosti. S letadlem pak můžete dělat opravdové skopičiny, třeba jako Pan Tau sedět na křídle, jen s tím rozdílem, že budete ostřelovat nepřátele na zemi. Klidně budete moci za letu vyskočit a nic se vám nestane. Heslem je zábava především a autoři hodně přemýšlejí, jaké podobné kravinky by do hry ještě nacpali.

větší obrázekZdroj: Hratelně.cz
Spousta prvků bude vypůjčených například z MMO. Velký důraz je kladený na vývoj vaší postavy (v levém horním rohu máte ukazatel, kolik zabití potřebujete na další úroveň). Pro větší přehlednost se autoři také rozhodli pro third person pohled, takže casual hráči nebudou zmatení. Dočkáme se i spousty gest - padlému nepříteli se budete moci pořádně vysmát, zasalutovat nebo pokynout rukou.
Tou nejdůležitější věcí ale je, že Battlefield Heroes bude zadarmo. Pokud vám to nedalo spát a čekali jste nějakou kulišárnu, nemusíte se bát. Hra sice bude placená z reklamy, ta však bude vidět jen na homepage a během loadingů. Během bitev už vás žádné billboardy nebo vyskakovací okna rušit nebudou. Za peníze si budete moci koupit i nějaké speciální kousky vybavení vašeho vojáka, ale ty budou jenom kosmetického rázu.

větší obrázekZdroj: Hratelně.cz
Nikdo tak neodstane do ruky jadernou pumu jenom díky tomu, že za ní vysolil 1500 babek. V tomhle mají v DICE naprosto jasno. Battlefield Heroes musí lidi hlavně bavit a spousta reklamy nebo zvýhodňování hráčů s nacpanými virtuálními peněženkami tomu rozhodně nepomůže. Cena za novou čapku, číro nebo bandasku u pasu však ještě nebyla stanovena, předpokládáme však částky v řádech dolarů.
Pokud jde o zbraně, tak stejně jako u vehiklů půjde o kreslené verze klasických zbraní jako jsou Thompsony a podobně. O zpestření hratelnosti i možnosti taktického vyžití se postarají speciální dovednosti jednotlivých bojových tříd. Jeden voják kolem sebe může na krátký čas vygenerovat léčivé pole, další zase hodí obrovský výbušný barel, který po rozstřelení napáchá mnohem větší paseku než klasický granát, jiný zase sebere hozené granáty atd. Hráči pak budou moci chytře tyto dovednosti kombinovat a hra tak dostane další rozměr

větší obrázekZdroj: Hratelně.cz
A tím jsme se postupně dostali k otázce, která pálí většinu hráčů. Ukradli v DICE celou stylizaci i nápad z Team Fortress 2? Na to nám James Salt odpověděl, že inspiraci hledali jinde, například u Codename Eagle, nicméně komiksové pojetí bylo logickým krokem ke skopičinám, které chtěli v Battlefield Heroes provádět, létání na křídlech by s realistickou fazónou Bad Company vypadalo trochu blbě. James si také myslí, že podobně ražených her se objeví ještě několik.
Battlefield Heroes běží na hodně upraveném enginu z Battlefield 2142, přičemž hru máme rozběhat i na velmi obstarožních noteboocích s integrovanými grafickými kartami. Na hře se pracuje teprve od začátku roku, kdy se objevily i první artworky, nicméně vydání bychom se mohli dočkat už letos v létě.
Interview s Jamesem Saltem uvidíte v Cheatu, novém televizním pořadu o počítačových konzolových hrách.